Thursday, May 10, 2012

Roasted chicken lagi


Tarikh kejadian : 1 May yang lalu = cuti Hari Pekerja
teruja nak bakar ayam lagi
maka terciptalah ayam bakar di bawah
version kali ni lagi terangkat
sebabnya perapan kali ni telah diubahsuai ditambah bahan2 berikut:

-YOGURT ASLI TANPA PERISA
-MARJORAM(pemberian Kak Lima yang didatangkan khas dari Turki)
-OREGANO

memang sangat2 sedapsssss......kalo tak caya, cubalah buat...memang a great combination
bahan2 lain yang diperap bersama adalah seperti biasa
-halia,bwg putih -ditumbuk
-rosemary
-garam
-sedikit serbuk kunyit
-sedikit serbuk blackpepper 
-sprinkle of sesame oil(to replace olive oil)


nampak ayam tu.....dah togel kulit dikerjakan si Alysha...

 





 nampak butiran rosemary tu?sangat sedap digigit2 lepas dibakar...rangup jadinya



ayam bakar di makan bersama sambal ikan
satu lagi menu adalah sayur bayam masak sup tapi lupa nak snap gambar pulak

 

6 comments:

  1. salam

    sedapnya ayam tu...

    bila lah nak buat juga ni..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sissyira

      sedap dan mudah...dan juga menyihatkan :D

      Delete
  2. Salam Yong Ina,
    Hmmmm ada bau sampai sini. Ohh guna juga marjoram tu, campur oregano tentu wangi!
    Errr...kat FB akak tak pandai main apa ville tu Ina, memang tak main sebab tak jenguk pun. Maaf akak tak reti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam Kak,

      hehe mmg bau sedap betul bila kuarkan dari oven

      Delete
  3. wah sedapnya terliur sudah..salam perkenalan

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages