Tuesday, February 10, 2009

PEPAYA>>>


Adam was stung by an hornet last Saturday!!!
The best part is that, he just kept quiet about the incident and let me send him to go to his tuition class at 4pm as usual.....!!!
The reason : takut kene marah dgn Ummi.....
Luckily, the kind tuition teacher quickly called me to inform that he was crying & his finger has started to swell.

I was panicked & quickly drove to fetch him and get ready to bring him to the panel clinic. Looking at his swollen finger made my heart jumped tremendously...

Rupanya dia kene sengat waktu nak amik buah jambu air kat belakang rumah...tulah...buah dah melambak dalam rumah...saje-saje nak pegi main-main kat pokok tu lagi...isk...nasib baik sekor je tebuan...kalau tak..isk..Nau'zubillah...
Kat klinik Adam dah berenti menangis...Dr Liaw pulak pandai tackle dia...tapi doc cakap camne pun memang kene jab..sbb nak hilangkan bisa sengatan tu plus takut kalau Adam ada allergic reaction pada bisa tu...memula Adam taknak kene jab..dah dipujuk dia pun berbaring sbb nak kene jab kat punggung...doc cucuk je terus dia menjerit...isk Adam ni..Alysha kecik kene jab pon tak nangis...hihi...

Yang kene sengat tu jari hantu..esoknya, the whole tangan kanan Adam bengkak macam belon..cuma warna kemerahan tu dah takde...bila pegang tangan dia mmg rasa geli pon ada...licin cam belon...bila dia pegi main kat taman depan rumah, sumer kekawan dia panggey dia 'PEPAYA'...hahaha

.
.isk geramnya hrni...susah benor nak upload pics..isk..esok le sambung


8 comments:

  1. Kak Ina, siannya Adam..saya pernah kena sengat dulu..sakitnya tuhan aje yang tau,,tabahnya adam sebab dia tahan sakit tuh takmo cakap kat umi sebab takut..bravo adam!

    ReplyDelete
  2. tulah Umi Sufira...adam nih lain sket dari 3 adik beradik dia..mmg keberanian dia lain macam sket

    ReplyDelete
  3. siannyer adam...tapi kiut jgk nampak tnagn tu..kikikiki.harap cepat sembuh

    ReplyDelete
  4. kekek...mmg mengembung cam belon...pastu kalo ditekan memang angin je dalam tuuu

    ReplyDelete
  5. alalalalaaaa.... cian kt adam... tu la ckp ummi takmo dgr... kn dh ne sengat...

    ReplyDelete
  6. huhu sakitnya
    dan
    mesti gatal jer tangan tuh nanti kan??
    huhuhu sian adam pepaya kikiki....

    ReplyDelete
  7. Adwindaa..
    tula pasal...dia nih mmg aktifff sgt...sekali dah kene,dah tak berani pegi dekat pokok tu lagi

    ReplyDelete
  8. ena...
    tulah...sian dia..tapi dia nih mmg tahan sakit..balik klinik dah leh main2 ngan haiqal

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages