Thursday, November 5, 2009

Mari makan ayam...

Alysha sejak diperkenalkan dengan menu ayam, Ummi tak pernah sekalipun bagi seketul besar ayam kat dia...tiap kali makan ayam, Ummi akan cubit kecik² isinya dan dia akan makan yang itu aje...why? entahlah..takut tercekik kut..padahal, tiga orang anak yang lain tu takdela pulak Ummi terlebih conscious camni...

Lat week, macam biasalah bila dihidangkan ayam goreng, semua amik sorang satu..tetiba, si Alysha pon duk mintak 'nak tatu(satu)....'..Ummi cubit²kan kat dia tapi dia tak nak jugak...asek duk sebut 'nak tatu....nak tatu'...sudahnya, Ummi bagi le seketul kat dia...padanle nak sangat 'tatu'...rupanya, memang dah lama idam kut...beriya² dia makan..adeh....puas la hati tu dik ye...

haaaa hambek....khusyuk menggigit sampai terpejam mata tuh


in action!


'Ummi nak sikit ke?'



dah guna sampai 2 tangan dah tu...fuhh


pueh hati den



abangcik enterprem(dengan rambut yang tak disengaja digondol oleh barber dek silap arahan menggunting..huhu)

4 comments:

  1. Mama Miya,

    hehe..lepaskan geram agaknya sbb 1st time dapat makan seketul ayam gitu..hihi

    ReplyDelete
  2. Syok betul tengok si kecik tu makan ayam...he he he..tekun betul..sampai terpejam mata dia tambah² dapat drumstick.

    ReplyDelete
  3. hihihi ... cute jerk

    kak ina, suffiya pun nieza risau nak kasi seketul, smp skrg ni nieza cubit2kan ayam dia ..

    kalo org nak kasi dia ayam goreng, nieza selalu ckp, suffiya tak pandai makan ayam lagik soo bila ktrg bagi ayam.. dia pun cakap 'tatak tak pandai makan ayam' ibu cubit-cubitkan la ... hihihi.

    agaknya dah smp masanya .. biarkan dia explore sendiri semua bendakan. Nieza ni terlalu kontrol anak kot ... huhuhu

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages