Monday, September 27, 2010

Progress my 1 month old

Memula...jom belek picas dulu ye.....




Firas Zahin @ 19 days (picas above & below)






Firas Zahin @ 1 month old (picas above and below)



Amacam...ada nampak beza tak picas Firas waktu 19 hari & sebulan? hehe...ada la sket isi kat pipi tu kan
Meh citer progress dia pulak....
  • sekarang kalo dia nangis Ummi dah leh kenal apa yang dia nak sampaikan.........
  • cthnya..kalo tetiba nangis nyaring cam kene cubit tu, maknanya, dia dah poo poo..huhu...rimas agaknya
  • kalo nangis manja2 ehek ehek tu..maknanya, nak susu le
  • kalo nangis manja tapi cam resah2 gitu, maknanya, nak tido zzzzzz
  • hemm...senang bila dah tahu sebab dia nangis..kalo tak memula dulu, blur gak sebab tangisan dia sama je
  • bila lepas mandi, Ummi memang biarkan dia layan diri sensorang...ini memang petua Tok supaya baby tak memerap nak berdukung je...senang bila Ummi masuk keje nanti...so, pas mandi letak dia atas tilam dan dia akan buka mata luas2 dan perhati keliling dia sambil 'bual' sensorang
  • hehe...Ummi biar je dia kat situ sampai dia dah rimas @ ngantuk @ nak susu, barulah Ummi gi dukung
  • kalo dibiarkan baring kat atas bantal, kejap je kepala elok kat bantal...tak lama pastu dah tergolek ke bawah...huhu..badan lak ngiring2 cam nak niarap tapi xdela niarap...ngiring je
  • lasak gak hero sorang ni
  • memalam kalo dia poopoo, Ummi tukarkan diapers dia, mata mesti bolats je tengok Ummi...hemm..pastu jenuh le nak tidokan dia balik sebab mata dah cerah
  • dia kuattttt sangat mengeliat sekarang nih
  • akibatnya, mudah sangat termuak balik susu yang diminum walau dah 'burp'kan dia pas minum
  • suka sangat mengeliat sambil buat bunyi menderam
  • kepala dah keras..kalo didukung...tegak je kepala pastu toleh sana sini...
  • kaki pun dah pandai memijak cam bertatih...hehe




2 comments:

  1. Seorang ibu pasti tahu apa yang anak dia nak kan kak..walau dari cara tangisan sekalipun..

    Dah makin sihat yer kak...baca n3 akak sebelum ni, dah berurut...best kan bila dah dapat berurut, baru segar rasa badan...betul tak?

    ReplyDelete
  2. yus..

    betul tu...

    berurut mmg best..kalo dapat urut tiap2 minggu pun best kan

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages