Thursday, December 18, 2008

Projek hari Ahad lepas

Isi di dalam...keledek+daging

Setelah digoreng, maaf, kurang cantik

Selepas dikelim,sedia untuk digoreng

Last weekend was such a loooong...boring..weekend
...sebab Ayah, Syafiqah & Adam takde..bosan wehh
...Sabtu ajak Haiqal jejalan kat Tesco..
Ahad dah tak tau nak gi mana..
tambah lak hujan selebat-lebatnya...
Ummi tengok keledek ada seketul
(yg Tok bawak wktu bebudak tuh berkhatan dulu tuh) still elok,
daging korban dalam fridge pon banyak...
so..terus datang idea nak buat karipap...
isk...
bila dipikirkan..
dah lama sangat Ummi tak buat karipap nih..
dah 2-3 tahun la jugak..
tapi,
disebabkan semangat dah membara
cuba jugak ingat balik resepi lama
alhamdulillah
berjaya akhirnya
dapatla 25 ketul
dapatla simpan frozen 19 ketul
cuma,end product lepas goreng
jadi tak berapa lawo
sebab Kak Siti
pegi guna minyak bekas goreng nugget
so, ada serbuk2 nugget lekat kat karipap tuh

6 comments:

  1. waaa jadi tajuk karipap tu kene tukar sikit jadi karipap berinti daging+kentang bersalut serbuk nugget..kekekek..apapon nampak menyelerakanlaaaa...besnyer kalo dikala prot ngah lapar ni dpt ngap karipap kak ina

    ReplyDelete
  2. kekek...ada lagi dibekukan dalam freezer tuh..mehla turun perak

    ReplyDelete
  3. aja,

    terer mendenyer....takdelah..sesekali bila kuteringin..kubuat ler..kalo tak..takde le hihi

    ReplyDelete
  4. sedapnyerrrr...luv karipap too..

    ReplyDelete
  5. lin...
    suka karipap ye...samalah kita :)

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages