Friday, February 17, 2012

Penemuan yang mengejutkan!!!



2 hari lepas, waktu amik Firas dari neseri
nampak dia tengah jolok2 mulut dia dengan jari
tegur la dia 'kenapa jolok mulut tu?'
kebetulan, owner neseri tu pun berada di muka pintu tu bersama sebab dia pun nak amik anak dia jugak

sampai aje kat rumah, hati rasa tak tenang bila lihat Firas jolok lagi ke dalam mulut dia
baringkan dia atas riba, ngangakan mulut dia
ya Allah!!!!
bende ni lagi???
terlekat di celah gigi geraham dia
sahlah memang dia dapat bende ni dari neseri
ini bukannya kali pertama tapi kali ke-3 sudah
sebelum ni dah kene tapi tak bebetul confirm dia dapat bende tu dari neseri

dan semalam,
elok je sampai ke rumah dari neseri
dia korek2 mulut dia lagi
ada seketul lagi bende tu
aduhhhhh
padahal, semalam dah komplen pada owner neseri tu
dan dia dah bgtau semua pengasuh suruh alert pasal bende nih
tup2....masih ada lagi
(diorang gunakan stapler untuk klipkan kertas aktiviti harian budak2 kat situ)

si Firas ni memang dari kecik suka mengutip bende kecik2 masuk ke mulut
dia buat kemam2 then luakkan
tapi bende ni tak dapat diluakkan sebab terlekat kat gigi dia
ya Allah....semoga tak ada yang berjaya masuk ke dalam perut kecil dia

nak tau apa bendenya???
meh tengok
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


staples @ stapler bullet nih....
bukannya yang dah diguna tapi yang belum guna bentuk macam U tuh


20 comments:

  1. uuu bahaya tu.. anak jue pun jenis suka masuk benda dalam mulut.. geram.. puas dah tepok mulut die..

    ReplyDelete
    Replies
    1. juelee,

      tulakan, diorang ni suka mengutip barang...kat neseri pulak bende2 gitu sepah pulak kat lantai

      Delete
  2. aigoooo..bahayanye.buatnye tersangkut kat tekak ke..

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. kak azie,

      mmg terkejut sgt 1st time jumpa kat gigi dia tuh...pastu mmg selalu check mulut dia

      Delete
  4. adoiiii...
    sakitttnyaaa terlekat di jari pun rasa nak meraung dah kak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sz,

      akak pun penah kekecik dulu terlekat kat jari,bisanya berdenyut2....si Firas ni sib baik x kene gusi, cuma terlekat kat gigi....xde luka

      Delete
  5. err...x tau nak cakap. Sangat bahaya la kak. PAtutnyer diorg kena buat keja kat satu tempat yang susah bebudak nak capai. Takkan dia buat keja atas lantai. Tu yang senang firas nak kutip tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MyRule,

      aah memang pun...mungkin jugak bahan2 stationery yg diletak dekat rak kat tepi tangga tu,ada budak besar yg jatuhkan...so sikecik nih pulak pegi main2 n ngappp

      Delete
  6. Ya Allah kak, bahaya tu, mcm mana boleh sepah2 mcm tu. Jangan buat keje kat tempat budak2 selalu main patutnya, ada bilik khas kot untuk semua tu sebelum di beri pada budak2...huhu. Ngeri yus tengok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yus,

      tak tahulah cemana dia leh dapat...ada beberapa kemungkinan....1.stok stationery kat rak tu dijatuhkan....2.bahan2 artwork budak2 kat softboard yg distaplekan tu,dikorek staplenya...ntahla

      Delete
  7. bahaya tu....kena mintak pengasuh kat nuresry lbh alert ttg benda2 nie semua..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huzaina,

      memang pun...dah pesan kat dorang...

      Delete
  8. Replies
    1. nieja...

      mmg bahaya...harap2 sgt takde yg berjaya masuk dlm perut dia tu huhu

      Delete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages