Monday, September 14, 2009

Forced to...do cookies

Entah nape la raya tahun ni malas segala²nya..malas nak beli baju raya...malas nak buat kuih raya...malas nak beli kuih raya...malas nak siap duit raya ...senang citer....malas amattt...
tapi anakbujang Ummi si Haiqal tuh beriya² sungguh suruh Ummi buat kuih raya...bahan² sumer dah ada...cuma Ummi je yang malas..bila Ummi cakap 'takyah la buat, Ummi beli jela' ...terus si Haiqal moncongggg je memprotes....tulah kita as emak nih...sian pulak nengok dia...dahla bila pose nih makin kurus-kering dia dibuatnya...Ummi buatla jugak...kuih Cornflake Coklat nih mmg jadi Cookie Wajib tiap² tahun...x penah miss...sebab cara membuatnya AMATLA SENANG...


bahan utama : cornflake la kan

Ummi suka design paper cups nih..ala² english design gitew

nih adunan yang dah disatukan

dah masuk paper cups


dapat 1 balang besar & 1 balang kecil (1/2 adunan je)

nih sup gearbox tgh direbus (enterprem japs)

6 comments:

  1. cemana nk buat tu? mintak resepi lg bole? hehehe

    ReplyDelete
  2. hehehe....
    saya mmg teringin hendak buat kuih tp kat umah KL ini takde oven..whuaua

    ReplyDelete
  3. lin

    kuih ni simple sgt..takyah masuk oven pon

    ReplyDelete
  4. KIna.. bestnya.. teringat masa zaman dulu2 buat kuih raya.... anak2plak beria nak buat yea.. :)
    dah lama tak buat kuih raya semua kuih tunjuk..

    ReplyDelete
  5. nad,
    tula pasal..akak kecik² dulu pun sibuk nak nolong buat kuih raya

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages