Wednesday, September 16, 2009

Resepi biskut buah pinggang

pic taken from here

Khas utk Lin:

Resepi diambil dari FP mamazieza kat sini

BISKUT BUAH PINGGANG
Sumber - Resipi lama.. tak tau laa dulu belajar dgn siapa hehehe

250 gm mentega
3/4 cwn gula castor
1 cwn tepung naik sendiri

1 cwn tepung jagung
1/2 cwn tepung gandum
1 cwn biskut merry yang dikisar halus
1/2 cwn cornflakes yang dikisar halus
(CAWAN - guna measuring cups yang ada dijual di kedai bahan-bahan kek tu.. kat supermarket pun ada.. hehehe)
1 biji merah telur

1 biji putih telur utk di sapu di atas biskut
1/2 cwn cornflakes yang diramas utk taburan atas biskut.

Cara Membuatnya

Pukul gula dan mentega hingga kembang
Masukkan kuning telur tadi dan kacau rata.
Masukkan semua bahan-bahan kering dan uli sebati.
Canai dan terap.

sapu putih telur dan tabur cornflakes. Bakar. Makan.. ngapppppppp

6 comments:

ediyan said...

salam.. kak.. cam pelik jer nama kuih nie...hihihi..blh try nie mesti sedap nie...

Ina Hashim said...

ediyan,

nama dia pelik kan?hihi sebabnya bentuk dia ada iras² bentuk buah pinggang

kakyong said...

senang jer nak buat...
kalo anak2 tak kac leh lah buat..
hrp2 en ayah rela lah nak beli bahan2 nyer...

Ina Hashim said...

bib,

kalo dah buat nnti, tepek kat blog tau..tak dapat merasa,dapat nengok pon jadile

haslina said...

hhehehe..tq kak...

Ina Hashim said...

lin

sama²

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages