Wednesday, September 30, 2009

Sekitar 1 Syawal

Ahad - 1 Syawal

Subuh² lagi dah bangun siapkan apa yang patut untuk budak² berempat tu...pastu kat dapur dah riuh masak lagik...haishh...masak tak habis²....dah selesai solat raya, sessi bermaafan pulak...meriah sungguh rumah maktok tahun ni...semua anak cucu cicit balik beraya...sampaikan ada few families kene bermalam kat umah makteh & umah kami kat ambangan....punyalah padat umah maktok...dari ruang tamu sampai ke bilik sampai ke ruang tengah..sumer fully occupied...sib baik le takde yg sanggup tido kat dapur laks...

Selesai sessi bermaafan beserta beberapa babak air mata ( not me ya...)...buat bacaan tahlil beramai² anak cucu sahaja....selesai berdoa, sumer tukar uniform masuk dapur masak lagik....

menunya:

-nasi hujan panas - makcik
-gulai dalca - paksu (chef tldm)
-ayam masak merah - abg ajip (chef awana genting)
-acar timun

fuhh...best betul...chef² lelaki yang memasak...yg ppuan sumer duk tolong sesikit sambil layan borak...kihkihkih...takpela kan...bukannya selalu nak dera diorang tunjuk skil masak pon...

dalam pukul 5 pm gitu, pegi hantar nasi+lauk kat umah Tok sambil beraya ngan sumer kat umah...lepak sampai lepas Maghrib,siap² mandi kat umah Tok sebab kalo kat umah maktok nanti jenuh nak queue up tunggu sorang² mandi...itu jela aktiviti di 1 Syawal...




Adam dah siap mandi & nak pegi solat Raya



pepagi kat dapur umah MakTok tengah sibuk memasak tak habis²


Alysha bergaya dengan baju kurung pertama dlm kamus hidupnya


Alysha & Kakak berjalan berpegangan tangan nak pegi mana tu?

4 comments:

  1. mmg sungguh acara masak memasak jea yea..lagipun ramai kan..mesti makanan sentiasa ada jea kan...

    ReplyDelete
  2. lin,

    pose sebulan..dah raya...asek masak tak henti²...

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages