Tuesday, September 8, 2009

Over the long weekend

Perak pun cuti Nuzul Quran...so dapat 3 hari cuti..yang tak bestnya Ayah tak cuti hari Isnin sbb opis Ayah kat KL dan kene outstation g JB pulak...so, kami anak-beranak kebosanan la sangat cuti kat sini lelama...so projek Ummi memasak la nak hilangkan kebosanan...

Entry kali ni more towards menjamu mata..hihi...jangan merembesss tawww....

memula nak tunjuk Ummi masak cucur jagung hari Khamis...kasi sepinggan kat jiran sebelah umah, Kak Faizah...sekali bila berbuka, aduhhhh cucurku terlebih garam daaa...sungguh x puas hati




pastu hari Jumaat buat bubur jagung pulak...kali ni kompem sedap sebab dapat lampu ijau untuk merasa



hari Sabtu, dapat request dari anak² bujangku yang mengekor ke Pasar Tani supaya Ummi masak Ketam Masak Lemak Kuning...jeng-jeng






nih...sape tak kenal..hehe...kangkung yang dah serah diri untuk digoreng belacan...

budak tecit nih pon sibukkkkkkkkkk sangat nak memasak...nampak tak apa yang ada dalam lesung batu tuh????




hari Ahad lak:

Masak merah ayam


kacang panjang goreng+minced beef+telur



Bahan penumis untuk nasi apa ye?


rupa nasi sebelum dimasak

rupa nasi setelah masak


NASI TOMATO!!!


nih lak adunan tepung untuk cucur jagung...buat lagi sekali,kes tak puas hati sbb terlebih masin aritu


hasilnya::::::
YUMMY!!!!



4 comments:

  1. kak ina, sodapnya ketam tuh...nak skittt...hehehe...rajin akak masak..

    ReplyDelete
  2. nyzal,

    itula penghilang kebosanan akak kat sini...xde bende lain leh buat...nak ke?

    ReplyDelete
  3. cucur jagung tu sedap..
    lama dah en ayah tak beli jagung.. petang ni nak masak apa lah pulak...
    dah malas nak masak ni... tp anak2 nak makan..

    ReplyDelete
  4. kakyong

    tulah yg jadi rajin masak sbb anak² bertiga tuh pose..sian lak diorg..makan lauk beli pon bukannya sodapp

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages