Thursday, November 10, 2011

USTAZ PILIHAN


Sana-sini orang bercerita tentang program realiti 'Ustazah Pilihan'

Ummi no komen je sbb Ummi takde ASTRO nak tonton program tu


Cuma kat sini Ummi nak citer tentang 'USTAZ PILIHAN'




Waktu otw balik kg waktu raya Aidiladha yang lepas

Ayah pasang CD ceramah dari Ustaz Azhar Idrus

memang menarik dan sonok pulak dengar slang 'Ganu' dia

kelakar pulak tuh


Kebetulan di SP, Ayah bawak Ummi ke tempat jual CD2 agama nih

Terus kami memasing beli 2 CD ceramah agama

Ayah pilih 2 CD Ustaz Kazim Elias

Ummi pilih 1 CD Ustaz Kazim & 1 CD Ustaz Shamsuri Ahmad(mmg selalu dengar ceramah dia waktu muda2 dolu)

Cari jugak kalo ada CD Ustaz Ismail Kamus tapi xde...dulu2 suka jugak dengar ceramah dia

memang kesemua CD ustaz2 tu tak menghampakan

sangat2 menghiburkan hati sambil berdakwah

ketiga2nya kelakar


memang mantops...walaupun ada jugak yang Ummi tak paham bila Ustaz Azhar bercakap sebab pekat benor dialek Ganu dier.....

tapi kalo setakat dialek Perak & Kedah, takde masalah


dan yang paling bestnya:


Ustaz Azhar - terkenal ngan dialek Terengganu nya



Ustaz Kazim - dengan dialek Perak nya



Ustaz Shamsuri- dengan dialek Kedah nya






Ini pulak Ustaz Ismail Kamus tapi xde CDnya yang dijual kat tempat yang Ummi beli tuh




kami pasang CD tu dalam kereta sepanjang perjalanan pergi dan balik kg.

dapatlah kongsi ilmu bersama anak2

banyak perkara yang Ummi tak tahu

dapat dipelajari dari ceramah2 agama ni



antara tajuk ceramah yang dibeli (yang masih ingat):



-Indahnya berkasih sayang

-Budak menangis ketika beriman

-Ayat2 Mutasyabihah

-Ayat2 Asmaul Husna

-Doa anak yang soleh




Anda bagaimana?Siapakah USTAZ PILIHAN hati anda???


*semua gambar adalah hasil carian google


6 comments:

  1. salam, sy kalo buat keje kat opis..biasanyer pasang ceramah ustaz kazim kt youtube. Cume baru2 ni hubby suh cari ustaz azhar idrus lak. 2-2 best. Cume memula dgr ustaz azhar 'memey payoh nok pahang'. sebbek hubby byk membantu.hari tu ustaz azhar dtg melaka..tp hubby je g dengar kt surau sbb sy jg si nina tu. huhu

    ReplyDelete
  2. ada gak hubby duk citer pasal ustaz pilihan buat masa sekarang nie.
    tapi tak kenal gak sebab tak melayan u tube dan FB sgt.

    tahu ustaz don sebab selalu dgr di TV malam2.
    ;))

    ReplyDelete
  3. Aida,

    hehe bestkan?tapi ustaz azhar tuh slang Ganu pekat sgt...jenuh dgr ebbetul nak pahamkan

    ReplyDelete
  4. Lin,

    mana2 ustaz pun okay sbb tujuan utama kita nak dapatkan ilmu kan?cumanya 3 ustaz di atas tu akak baru dgr CDnya...mmg best!

    ReplyDelete
  5. I sellau dengor pepagi kat TV9.. memacam ustaz ada...

    btw, memang bagus buka CD yg mcm tu masa dlm perjalanan, dr melayan lagu2 yg lagha...

    ReplyDelete
  6. kakyong Bib,

    aah...dah ramai ustaz sekarang ni kan?

    tulah...hubby yg initiate pasang Cd ceramah agama dlm keta wktu balik kg....nak tak nak,diorang kene dengar jugak...n ceramah agama skrg mmg sangat2 interesting....sbb ustaz2 tu pandai buat lawok

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages