Wednesday, January 14, 2009

Finally...she walks at 14 months old





Sekian lama Ummi menunggu...menanti...saat-saat ini...akhirnya...'kunfayakun'...jika dah dikehendaki ia terjadi, maka terjadilah ia...maka dengan ini, secara rasminya Alysha mula berjalan sendiri pada 4 Januari yg lalu...walaupun hanya 2-3 langkah pertama...Ummi amat excited...
.
.
Apa kena-mengena dengan pics di atas???
.
.
Pics di atas diambil pada malam hari Ahad, sehari sebelum sekolah dibuka...deretan kasut sekolah di pintu utama telah menyebabkan Alysha sangatlah teruja mencuba satu demi satu kasut yang ada...mana tau..kot-kot ada yang muat di kaki kecil comelnya itu..hihih...disebabkan keterujaan Alysha pada waktu itu, di luar kesedarannya, dia telah berjalan ke arah Ummi yang sedang memegang kasut sekolah baru kakaknya...Ummi yang excited kelam-kabut amik kamera to snap her pics...
.
.
Setelah seminggu berlalu...Alysha sekarang makin gigih berani untuk belajar berjalan dari 2-3 langkah kepada 4-5 langkah...dari 4-5 langkah ke langkah-langkah seterusnya...Alhamdulillah...berjalan jua dia akhirnya...maka dengan ini juga...Alyshalah yang paling lambat berjalan di antara keempat-empat adik-beradiknya...heheh...takpela kan...takde beza berjalan cepat ke lambat...yang pasti...bila dah ditentukan masanya dia berjalan...dia akan berjalan dengan sendirinya...tanpa perlu dipaksa :)

16 comments:

  1. WAHH...
    TAHNIAH ALYSHA SAYANG...

    lepas ni praktis jalan banyak2 ye, so nanti boleh la start lari2 n main kejar2 dgn umi...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah...mesti seronokkan macam mimi mula2 tengok sufia menggigil2 berjalan dolu..tahniah alysha!

    ReplyDelete
  3. Hik hik hik takleh lawan danish setahun 4 bulan baru jalan...tapi dah start jalan terus jalan tak jatuh2...means dia dah lama pandai jalan cuma dia tak tahu dia boleh jalan...sekali cuba baru dia tau...

    apapun lega kan anak dah pandai jalan, nak tunggu dia pandai cakap lak :P

    ReplyDelete
  4. cikwawi...
    leh la Ummi dia kejar sambil eksesais sambil kuruskan badan sekalik :)

    ReplyDelete
  5. Mimi...
    mmg kelakar tgk dia berjalan skrg...cam robot je bila nak pusing ke belakang ke, belok kanan/kiri ke heheh

    ReplyDelete
  6. koci...
    danish kira awal la tuh...sbb dia preterm baby...alysha nih yg agak lambat..ni pon lom lancar berjalan...bercakap dlm bahasa dia mmg pandai...Ummi dia le tak paham apa dia cakap

    ReplyDelete
  7. sama geng dgn aisyah lah berjalan umur 14 bulan, tp padanlah dgn berat dia masa tu 10kg kot..
    Oh happy for alesya, hati hati yea jalan2 tu...

    ReplyDelete
  8. mirah...
    alysha nih ringan je..ntah2 lom cecah 9kg lagi kot..hihi..

    ReplyDelete
  9. kesimpulannye kan kak, xboley d paksa budak2 ni... ikot sukati dia la bila dia nk jalan... betul x?

    sama mcm amsyar, da reti balance badan tp xmo lepas tgn tp bila kdng2 dia ralit main, elok lak dia lps tgn berdiri he3..

    ReplyDelete
  10. lia

    tulah kan..kita nih kalo boleh sumer nak cepat je kan..heheh...semuanya dah tersurat..janji dia boleh jalan pon dah bersyukur

    ReplyDelete
  11. betul tu Kaori...tgh letih balik dari keje..tgk anak-anak terus hilang semua perasaan tu :)

    ReplyDelete
  12. alhamdulilah...da boleh da pakai kasut cantik2 wat penyeri kaki comel yg da start berjalan...

    ReplyDelete
  13. Kita kena ajar yud dan kuncu2 bus bukan sja dng boikot tapi dgn membunuh org mereka. Bukan cara bom bunuh diri tapi dgn membayar samseng, pngisap dadah bunuh orng2 penting sprt duta dn klrga mereka. Mereka sudah banyk bunuh knk2 kita jadi xslh klu kita bnh ank2 mrka juga. Juga bunuh ceo syt milik mereka dan lepas tu suruh klrga mereka saman bus dn kuncu2 mereka. Kita mesti ada kumpulan sniper yg boleh tembak dari jauh. Bekas komando cucup sesuai. Bljr dari orng asli guna sumpit. Buat sumpit pendek dn guna racun yg paling bisa. Sila sebarkan komen ini keseluruh dunia. Alih ke bhsa ingeris.

    ReplyDelete
  14. kak ina....yuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....dah jalan yaaaaaa...baguihhh anak dara nih....

    alysha dah pandai cakap tak kak??

    ReplyDelete
  15. nuds...

    yuhooooooo
    lom la pandai sangat...baru gear 1..cam robot gitu heheh
    cakap boleh la sebut sesikit....byk bahasa jerman kekekek

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages