Monday, June 13, 2011

Bila si kecil cayang meragam

Last weekend was a really tiring & exhaustive one

ak kemana-mana pun

stay kat rumah je

dan memenuhi satu jemputan majlis aqiqah

cucu sulung one of my colleague

other than that,

memerap kat rumah

melayan si kecil Firas yang meragam non-stop

badan dedar je tapi tak le sampai tahap demam


serba tak kena dibuatnya

sampai Ummi hilang punca jadinya

makan bubur/nestum memang tak nak

bagi nasi pun makan sikit je

yang dia nak makan...biskut Marie & biskut Farley

susu pun minum x banyak

selebihnya,merengek & meragam

tido pulak kejap je tak macam selalu


meh tengok aksi dia meragam














rupa2nya meragam sebab nak kuar gigi

FYI, sama macam Alysha dulu

si Firas ni pun lambat tumbuh giginya

macam kak Yang dia dulu jugak kat SINI

mula tumbuh gigi umo 9 bulan ++

Kakaklah yang paling juara

tumbuh gigi umo 1 tahun 2 bulan kekeke

tapi waktu umo Firas nih Kakak dah mula berjalan dah


hemm...patutla duk poopoo cair je dah 2 minggu

patutlah xmo makan bubur dia dah 2 minggu

patutlah meragam siang+malam since Friday night

rupanya nak kuar gigi

DAN

bukan sebatang gigi yang kuar



(feveret dia:isap ibu jari)







nampak tuhhhhh?????

hari Sabtu kuar gigi #1 & #2

hari Ahad pulak dah nampak tunggul gigi #3

yang no. 4 tu pun tunggu masa je nak jengah dunia

hadoyai Firas.....

lambat tumbuh gigi

tapi sekali kuar...haaa... non stop

sian dia

moga selera dia back as normal

once semua gigi2 tu kuar













16 comments:

  1. alahai..siannye Firas..sekali 4 terus keluar

    ReplyDelete
  2. sama cam zharief aritu la kak..tp tumbuh gg masa 7bln++..skali tumbuh 2btg..skrg dah ada 4btg gg...2atas 2 bawah..nangis mcm tu gak la..air liur meleleh jer..bada pun dedar jer...

    ReplyDelete
  3. ciannya firas. cepat2 la gigi keluar ye. bole la mkn byk2 pasni.

    ReplyDelete
  4. Arif pun baru tumbuh gigi kak. Sekali 4 juga kuarnya.

    Dia kan jalan dulu...huhu

    ReplyDelete
  5. siannya..skali byk tu..cepat la gigi tu tumbuh..

    ReplyDelete
  6. siannya.. sekali kuor gigi dia 4 batg.. mana lah tak meragam.. semoga cepat la recover.. & kembali hepi mcm biasa..

    ReplyDelete
  7. mesti tak selesa tue ...

    zulaikha pun tak habis tumbuh gg jugak, dok mengalir jerk air liur.

    ReplyDelete
  8. puan nina,

    baru kuar 3..tapi yg no 4 tu dh x lama sgt rasanya

    ReplyDelete
  9. ummi nazhan,

    wah...2 atas 2 bawah ye...balance la kan..hehe

    ReplyDelete
  10. sima,

    tula...cecepat la settle kuar gigi...pastu qadha' makan banyak2 balik..now dah kurusssssss

    ReplyDelete
  11. yus,

    sama gak ye?hoho...igtkan Firas sorang je sekali tumbuh berbatang2 kuar...biasanya kan budak2 kuar satu-satu giginya...wah arif dah terer jalan ye...firas jalan sambil pegang perabot terer la :)

    ReplyDelete
  12. ummi eisya,

    biasanya bdk2 lain umo 7 bulan dah ada gigi..dia terlambat..itu yg sekali kuar terus byk batang

    ReplyDelete
  13. bib,

    tulah dia...sian...menjejeh2 air liur..mesti gusi rasa sengal semacam je

    ReplyDelete
  14. nieja,

    ika pun gitu jugak ye?mesti x selesa kan?

    ReplyDelete
  15. Mcm mana tak merengek, sekali kluar 4 btg gigi ☺☺☺. Sian firas.

    ReplyDelete
  16. fiza,

    tula pasal...meragam sakan dia arituh...sib baik sekarang dah back to normal..cuma air liur duk menjejeh2 basah baju

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages