Thursday, December 2, 2010

Alysha - bila dah terlebey rajinnn

bahan bukti tapi agak blur

dah x heran Ummi duk snap piccas dia...nampak apa dia buat tu???

segala mak nenek barang dia angkut...termasuk one of her bottles

air kuning tuh bukan air oren sunquick ye tuan2 dan puan2..tapi air sabun axionku..huwaaa

dah kretip terlebey sudaa...disusun tinggi2 pulokkkk


Isk..isk...inilah peel anak dara Ummi...
sekarang nih rajin jek nak cuci pinggan cawan dia sendiri

almaklumlah, dah tinggi dah...
dah leh capai span n sabun n cuci kat sinki dapur


tapi tulah...

bila dah terlebey rajin
maka terjadilah peristiwa di atas
memang dia mintak izin Ummi dulu tau
siap cakap 'Ummi, Alysha nak cuci ini ye..ye..'
Ummi pun sambil acuh tak acuh iyekan ajelah
sebab ingatkan dia nak cuci cawan tu kat sinki

sekali bila tengok

wallaaaa...................
habis diangkut satu persatu barang diletak kat ruang tengah
pastu siap bancuh air sabun masuk dalam cawan Dugro dia
pastu main tuang sana
tuang sini
dan yang Ummi tak gemar tuh
bila lantai dah lencun ngan air sabun
LICIN le sayang oooiiiiii
karang awak jugak yang tergolek jatuh kat situ
kene le marah ngan Ummi
pastu menjerit2 marah menangis
bila bibik bawak sumer barang dia ke sinki
dan mop lantai tuh

tapi sib baik abg Haiqal ada
ajak adik mandi main air pulak
memang Alysha punya feveret bila diajak
mandi main air
huhu

2 comments:

  1. aloor..aloor..nak men air..adlin pun suka jgk main air..pantang ajak mandi..kalo kita dok kat sinki..mulalah tunjuk tangan..kekonon nak basuh tgn...

    ReplyDelete
  2. Su,

    dah nama pun budak2 kan..memang kompem SUKA main air..huhu

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages