Thursday, December 16, 2010

Hobi baru lil Firas

Lil Firas sekarang dah ada hobi baru
maklumlah...
budak tecit tu baru tau dia 'ada' jejari tangan
all these while duk berbungkus ngan mitten jek
tapi lately nih habis lencun mitten
sebab dia duk isap
so, Ummi decide takyah pakai mitten lagi
lgpun lil Firas kan dah nak masuk umo 4 bulan
tak elok pakai mitten dah
it's time for him to explore with his hands
hemm...
memang dia explore abih pun
tengokla gambar2 di bawah
itu le keje dia
kalo dia lapar n blom dibagi susu
itulah tandanya
bila dia isap jejari(bukan 1 jari je tau)
or isap tangan terus
sampai bunyi 'berdecap-decap' ada ke dlm kamus BM nih?
jom layan gambar




2 jari sekali masuk mulut





see....! basah lencun tangan dia dah

renungan yg buat hati Ummi cair

*FYI, semua piccas bukan disnap oleh Ummi tapi si Kakak,tanpa pengetahuan Ummi...tau2 je dia tunjuk kat Ummi gambar2 nih....syabas Kakak*

4 comments:

  1. Samalah macam Arif...hihi suka hisap jari dan semua jari2 dia tu.

    Akak baru bukak mittens ker? Yus masa dua bulan hari tu misi dah suruh bukak. Kata dia biar dia cepat explore..

    Kak baju Firas sama dengan Arif...hehe.

    Arif ada pakai seperti dalam gambar ni dan nidan ni..hehe

    ReplyDelete
  2. yus,

    memang devt. baby baya dorang suka isap jari kan?

    aah baru buka mitten...dah anak 5 org ni, sibuk kalak pak menteri...hatta x berkesempatan nak potong kuku Firas..itu le pasal

    aah baju sama ye...akak beli online je yus

    ReplyDelete
  3. salamsss kak ina:)

    saya suka tgk gambar....tepeklah lagik...tak jemu melihatnya....seronoknya tgk gambar mereka happy.....paling comel firas masuk tangan dlm mulut....:) dah makin tembam.....:):)

    carpet tu pon cantekkkk...mcm kek lapis....geram mcm nak makan hheheheh:)

    ReplyDelete
  4. Miejaaa

    hehe..suka tgk ambar ye?tapi akak guna camera hp je...takdela camera canggih manggih cam mieja punya...santek sumer pic jadiknya

    aah firas suka isap jari dier

    carpet cam kek lapis?kekekek....kelakar lak akak baca

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages