Tuesday, December 21, 2010

Masak-masak hari Ahad

Balik je pas meronda kat tasik uni.
rehat² kejap
pastu kuarkan bahan memasak dari fridge
defrost kejap

then
suruh boys berdua tu cari bata 4 ketul
nak watpe cari bata???
heheh
misi membakar ikan
Ummi suka bakar ikan ikut old fashioned way
lagi sedap aromanya menusuk kalbu

tapinya
Ummi memang x pandai nak 'pelekat' api kata org. Kedah
atau nak hidupkan api
erm...
bukanle x reti nak hidupkan api
curah je myk tanah n nyalakan api
kompem le nyala
tapi Ummi x reti nak buat smp jadik bara
sudahnya
memang BAKAR ikan atas api menyala
huhu

then bwk masuk dalam umah
masuk dlm alumunium foil
bakar atas pan nak kasi isi dia masak lak
Ummi bakar ikan selar, kembung n salmon
ikan selar segar bugar beli kat TF
salmon lak beli kat Tesco

menu lain:
siakap 3 rasa n kacang kelisa(botol) goreng bertelur

kacang botol goreng


salmon yg sgt sedappp




deretan ikan yg. kene BAKAR

yummy....


...dilawan ngan air asam tomato

siakap 3 rasa



apa pandang²??????

14 comments:

  1. pergggghhhh...apakah dugaan saya ini? setiap blog memaparkan n3 makanan kekdahnyer...huhuhu...

    ReplyDelete
  2. wahida,

    tgh poser ke dik?alahai...sabar ye..dugaan semata

    ReplyDelete
  3. wakakak seksi la ikan akak yang last tue ...huhuhu

    nieza pun skrg ni kurangkan yg goreng2 .... kena ..kena ... kena plan2 untuk berubah kan?

    ReplyDelete
  4. sedap nya kak ikan bakar.ku pun suka ikan bakar stail old fashion.br bes kan...hehe..tp kami kt luar tu byk kucing.nnt kucing curi ikan kekekek

    ReplyDelete
  5. perghhhhhhhh sedappp tu.. ikan bakar.. cicah air asam tomato

    ReplyDelete
  6. amboi banyaknya ikan... ikan bakar, ikan 3 rasa... best meratah ikan...

    ReplyDelete
  7. shima,

    ikan bakar mkn ngan nasi kosong panas2 pun dah masyukkk...byk kucing ye?kalo camtu, kenela jadi penunggu ikan bakar tu kt luar

    ReplyDelete
  8. kakyong

    aah..skrg dah lebihkan makan ikan dari ayam/daging/seafood lain

    ReplyDelete
  9. mieja

    meh..meh...jemput mamam hihi

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages