Monday, December 20, 2010

Jom makan bersama Alysha

Dah lama x bercerita pasal Alysha
sejak ada baby kecik ni
dah kurang pulak cerita pasal Alysha

sejak kakak abang dia cuti sekolah ni
si Alysha jadik berselera makan
pagi² dah kompem
minta dibelikan 'nasi lemak dengan cili dengan ikan sardin'<--Alysha
Ummi--->'eh...bukan ikan sardin...ikan bilis'
Alysha--->'ooo...ikan bilis'

hari Jumaat lepas
Ayah request masakkan mee goreng
Ayah eksaited sebab dapat beli mee kuning
kat pasar malam hari Rabu tu
yang orang kita homemade buat
memang dijamin bersih,halal dan suci

so Ummi pun goreng jela simple²
sebab takde sawi & togeh
Ummi kalo mee/bihun
kurang sayur ni
macam x berapa umphh rasanya
sib baik ada sayur kucai
sebagai penyelamat


mee kuning nih bentuk leper², bukannya bulat² cam selalu tu


meh tengok aksi anak dara nih makan...sampai bertambah² tau







licinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
puas hati Ummi memasak bila anak² makan sampai licin


8 comments:

  1. pasti seronok bila apa yang kita masak mereka anak2 makan kan kak...

    Memang tengah sedap makan tu Alysha. Seronok tengok dia makan macam tu. Macam anak saya Alia, kalau makan sampai berhirup kadang tu. Tapi Aqil, adohai, susahnya nak makan..huhu

    ReplyDelete
  2. bersungguh Alysha makan kak....

    mmg best kalau masak,suami n anak makan bersungguh2...

    ReplyDelete
  3. yus,

    sama cam anak akak yg no 2..si Haiqal..payah benar nak makan..tapi kalo kene ngan selera dia..sampai 3x tambah nasik..huhu

    ReplyDelete
  4. lia

    aah kan...mcm datang satu semangat+kepuasan x terhingga ^_^

    ReplyDelete
  5. kak ina

    berselera lysha makan....meee kak ina nampak menyelerakan...slurrppppp....slurpp....:):)

    ReplyDelete
  6. mieja

    aah..mmg berselera sungguh dia makan..dia mmg suka mee/meehoon

    ala..mee akak simple2 jek

    ReplyDelete
  7. sonoknya tengok dia makan gitu..Aniq kalau suh makan macam nak dibagi racun..seksa sungguh...

    ReplyDelete
  8. ida

    alysha ni bermusim gak...ada masa kureng mkn gak..tapi so far alhamdulillah

    susah nak kasi makan aniq ye?hemm...kene cari mknn apa yg dia suka kut

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages