Friday, July 16, 2010

Some facts about this pregnancy...

Ummi perasan there are some interesting facts

secara kebetulan

tentang preggie kali ini


Preggie kali ini...

Ummi tak membeli barang sehelai pun

maternity clothing

hanya recycle yang lama

sedangkan waktu preggiekan Alysha dulu

Ummi terpaksa membeli serba-serbi baru


sebabnya:

Ummi tak ingat kat mana simpan

koleksi baju² maternity sumer


kali ni pula:

macam tau² aje

b4 preggie aritu

waktu mengemas kat stor

bawah tangga kat Semenyih

muncul pulak sebeg baju² maternity

koleksi dari preggie Kakak dulu

tahun 1998 sampaile ke zaman Adam 2002

masih elok² semuanya


Preggie kali ini...

baju baby semuanya takde yang recycle

semua brand new

nape ek?

sebabnya:

baju-baju Alysha dulu

saiz 0-12

habis disedekahkan pada

anak kawan hubby kat sini

dan juga anak kaklong(niece hubby)

sebab kekununnya pikir

dah 'pencen' takmo beranak dah


tup² Allah bagi kami rezeki anak lagi

so, macam orang nak beranak sulung le kekdahnya

sumer baju kene beli baru


kebetulan pulak semalam duk godek²

gobok baju budak²

dan terjumpa hooded blanket/receiving blanket

Abg Haiqal dulu (tahun 2000)

yang kemudiannya jadi Adam punya

and later jadik baby punya pulak

Abg Haiqal punya kaler putih+biru

Kakak punya dulu kaler all pink

Alysha pun Ummi gatal tangan beli baru all pink gak


sekianlah fakta² kali ini

dalam pikiran Ummi dah tak sabar dah ni

menunggu Ayah balik malam nih

bersama 5 bijik durian

hemmm

tak dapat Ummi bayangkan

camne le Ayah drive dari KL-Perak nih

bersama bau²an durian yang menyengat hidung

huhu


6 comments:

  1. hi. nice blog. keep up the good work. folo awk. sudilah2 kiranyer..

    ReplyDelete
  2. salam Shykin,

    tengs sudi ziarah..i'll follow u too :)

    ReplyDelete
  3. hez,
    rezeki bb ni la nak d[t seme baru...

    i pun byk juga brg bb like bedng, barut, blanket & a few bb cloth.. sayang nak bg org.. dok simpan je dlm 1 beg.. bukan apa2, kot2 terpregnant lagi ke.... hehe

    pasal shoutbox ni tu, ai pun tak reti camno nak bantu u..
    u guna browser apa ? firefox ke chrome ke IE ?
    cuba switch ke other browser.. adakah jd masalah yg sama...

    ReplyDelete
  4. rezeki baby dpt brg baru...saya pulak rasa mcm nak peknen lg...huahuahua..

    ReplyDelete
  5. bib,

    tulah rezeki baby namanya..tupun sib baik x letgo sumer maternity wear dulu..mmg dah ada ura² nak letgo

    I guna IE..nnti I cuba guna mozilla lak

    ReplyDelete
  6. wahida,

    best tau nk dpt bb baru ni

    jomla preggie..jomla..haha(ayat cucuk jarum nih!)

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages