Friday, August 13, 2010

Hilang kesabaran deal ngan bank ini...

Selama kami suami-isteri kawen, dah banyak bank yang kami penah dealt with..pelbagai urusan, pelbagai hal...tapi...tak penah le prosesnya se ' lembabbbb' macam bank yang satu ini...

fyi,
kami ada buat satu urusan dengan bank ini
isi form sumer bulan NOV 2009
tunggu punya tunggu diam jek
sampai le bulan FEB 2010
kami diminta isi & sign form & docs. semula
bukan 1 keping je tau tapi berpuluh pieces
sampai lenguh tangan menyain docs. tuh

fine la..
application was approved
tunggu lagi
...
tunggu lagi
...
dah beralih bulan
...
tunggu lagi
...
sampai bulan May/June
katanya dah submit kat loyer dorang
...
tunggu lagi
...
push hubby soh contact terus ngan loyer
apa masalah sampai lama sangat prosesnya
...
loyer pun hampeh gaks
1st time jadi panel bank tuh
baru lagik jadi panel
grrrrrrrr
....
tak pro langsung
...
dah hubby call sampai ke manager dia
baru gerak sikit
...
tunggu lagi
...
tup2 dapat surat katanya
full settlement by bank on July 19
and 1st instalment dh kene buat in August
...
hah?
dah kene byr instalment?
mana refund balance kami?
nak mintak duit orang laju jekkk
nak bayar refund duit orang makan bertahun pun lom settle

last week katanya final docs. dh sent ke loyer Kedah
dan within few days dorang dh leh buat instruction
utk refund kami

tetiba jek semalam
hubby dpt sms dari loyer kl
katanya loyer kedah x terima pulak signature
kene thumb print pulakkkkkk

*$(@#*(#$(*&\
apesal ngan loyer kl nih
reti buat keje ke tak?
nape x instruct us awal2 buat thumb print
sampai bila nak simpan duit kami wehhhhh??????

sangat2 hilang sabarrrrr
sape2 tau kat mana leh mengadu pasal kes nih?
direct ke director bank negara pun ku sanggup

tak tahan wehhhh
dari belum preggie sampai dah nak bersalin
pun tak selesai lagi prosesnya.....
huwaaaa.....emo sangat nih....

10 comments:

  1. err..saya pun x tau nak ngadu kat mane kalau jd mcm ni...saya pun ikut hilang sabar dgr citer mcm neh..akak tlg bgtau bank mane neh?

    ReplyDelete
  2. ya amponnnnnn kak ina......kalaou hubby kita tuh lama dah dia tk sabar, kak ina@hubby sangat2 penyabar..lama betul prosesnya.....

    ReplyDelete
  3. wahida,

    huwaaa...bank isxxx malaysia berhad...huwaaa

    ReplyDelete
  4. mieja...

    tula..tapi sbb hubby dari awal berurusan ngan kawan dia..sbb tu dia malas/segan nak push sangat...asek tungguuuuu jekkk

    ReplyDelete
  5. salam ramadhan, kak Ina,
    apa khabar? sempena ramadhan ni, saya mohon maaf atas segala salah silap saya.
    Kesiannya dgar cite kak ina. Doa banyak2 kak di bulan ramadhan ini. Moga Allah permudahkan segala urusan kak. Amin...

    ReplyDelete
  6. indah,

    salam dear...takde apa2 nak dimaafkan dik :)

    tulah...harapnya cepat le selesai masalah kami nih

    ReplyDelete
  7. urusan2 melibatkan bank & lawyer ni kite mmg kene keje lebey skit.. kene push... sbb klu tak nanti.. kite jugakla yg susah..

    ReplyDelete
  8. Yan,

    ntahla nk ckp..b4 this xde la kita wat pape pun...sumer dorang buatkan..tau2 dah settle within few eeks je..tapi dgn bank lain le

    ReplyDelete
  9. oohh.. bank itu ka.. dari segi profesionalisme.. i think they r not..
    even dlm bbrp perkara dlm nak minta bank statement pun amik masa.. kena push gila baru leh dpt..

    i pun tak tau hez camno nak deal dgn hal ni.. kwn2 kita ade yg koje dgn bank negara tak?? kalo ade leh tanya & dpt kan nasihat.. ai baca pun hangin..

    ReplyDelete
  10. bib,

    kami dah tawar hati dah...cam malas nak pikir tapi sakit hati mengenangkan duit yang masih belum dipulangkan..kalo sikit leh leh la pejam sebelah mata dulu...tapi ni big amount

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages