Tuesday, August 17, 2010

Menu for iftar 7 Ramadhan

Alhamdulillah,walaupun tengah sarat..
Ummi masih mampu berpuasa penuh sampai ke hari ini...
syukur ya Allah
.
Doc. dah bagi Ummi MC mulai hari ini..tambahan pulak pelvic pain yang makin menjadi2 sampai bergerak sikit pun hazab sangat....pelvic pain kali ni menyerang bahagian tulang tongkeng di bahagian kanan...jadi, pergerakan yang melibatkan kaki kanan eg. mengangkat kaki,gerakkan kaki waktu tengah duduk, bangun dari duduk etc...amatlah menyeksakan...sampai berkerut2 muka dibuatnya
.
Bila duduk kat rumah hari ni, kejenya melayan si Alysha la....dia memang tak kaco, buat hal sendiri je..tapi asek mintak nak makan je ngan Ummi..kalo hari biasa duduk ngan bibik takdela bibik melayan sangat..sebab tu tiap kali Ummi balik keje je, Alysha kebulur kemain...makan x nyempat2 disumbat ke mulut...sian anak Ummi *sigh*
.
Dah duduk kat rumah, mula la tekak terpikir nak masak spesel sket...banyak bahan dah ada...cuma g kedai beli tomato puree, susu cair & kacang peas jek...maka terhasillah menu seperti di bawah ni:

NASI TOMATO
BUNCIS+CARROT GORENG BEREMPAH
DAGING GORENG KICAP+LADA HITAM
AYAM MASAK MERAH
CEMPEDAK MENUNGGU UNTUK DIGORENG
CEMPEDAK DAH SIAP DIGORENG


DAN BUDAK INI
NAMPAK JE UMMI DUK SNAP PICAS
DIA PUN CAKAP LE 'NAK FOTO..NAK FOTO (tiru style bibik cakap)'













2 comments:

  1. smboi.. sedapnya lauk berbuka..

    my husband tak suka sgt nasi tomato.. i jer yg selalu teringin nak buat, tp dia selalu ckp nanti tak habis... bazir jer... huhuuu...

    ReplyDelete
  2. bib,

    camtulah kalo dah duk umah..ada2 aje yg tingin kat tekak..hehe

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages