Friday, January 21, 2011

Bila musim sakit menyerang...

Kat Perak sekarang nih musim panasss membahang
panasnya terasa sampai ke tulang
sampai migrain dibuatnya

lepas Firas kuar dari hospital hari Isnin lepas
(terima kasih pada yang bertanya khabar)
si tecit tuh masih lagi ada kahak di dadanya
geram je rasa bila dengar bunyi kahak tuh

malam Isnin tu jugak
si Alysha pulak mula batuk berkahak
dahle 4 hari 4 malam payah nak tido kat hospital
balik umah ada lagi anak yang x sihat
sib baik Ayah paham sangat
dia yang tolong lapkan muntah Alysha
bila dia batuk tuh
Ummi dah fening²
mau taknya
tiap kali Alysha batuk,muntah +menangis
confirm Firas pun terjaga dan menangis sama
adoyaiiii

hari Selasa...
Adam n Ayah pulak demam
isk...
semalam pulak
si Alysha pulak dah berjangkit
memang doc cakap viral fever
so, kebarangkalian untuk berjangkit sangat tinggi

malam tadi Ummi tak tido
duk basahkan kepala Alysha
kasi dia makan ubat jam 3 pagi
urut kepala dia bila dia cakap pening
urut tangan dia bila dia cakap sakit tangan
pegang tangan dia bila dia cakap Ummi nak pegang tangan Ummi

itulah pengorbanan seorang ibu
walaupun terpaksa ke tempat kerja seperti biasa
*no excuse ye*
walaupun terpaksa sengkang mata dengan anak mancis
*haishh...tipuuu tuuuu*
semuanya demi keluarga terchenta...


4 comments:

  1. gitulah dilema ibu2 bekerja, berkorban sepanjang masa. moga2 keluarga dah kembali sihat dan ceria ya

    ReplyDelete
  2. betul kak ..
    kami balik bagan serai ... panasssssss melengit ...;)

    ReplyDelete
  3. niejaaa

    tula pasai...kt sini dahle tanahlombong..membahangggg

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages