Friday, January 7, 2011

Udang masak ??? & Seasons longan and red dates drink

Dah lama x beli udang
since Ayah kene operate last 2 months
maka satu rumah tetiba 'berpantang' makan sama²
yela kan...
takkan nak masak udang/sotong/ketam segala
sian lak Ayah terliurrrr jek karang
sumer tuh high cholesterol woooo

since Ayah takde dari ari Isnin baru ni
maka Ummi tergerak hati nak beli udang nih
waktu pegi pasar malam hari Rabu
sekilo RM14.50
udang takdela besar mana pun

tapi....
perghhhhh
barang sumer dah naikkkk hargaaaaa
grrrrrrrrrrrrrr......tensen jekkkk

beli serkup kepala aka anak tudung sekolah putih biasa tuh
punnnnnnnnnnnn naik harga
menurut makcik yg jual tuh
kalo biasa 1=RM1.50
tetiba dah naik RM2.00
pelik la pulak
serkup kepala nih wat ngan myk masak ke
(yg tgh disorok dgn hebatnya skrg...)
or
berat sangat nak ngangkut ngan keta ke
(since petrol RON97 dah naik..tu pun kalo pakai RON97)
adoilaaa.....sebulan lagi nak CNY
rega barang basah ke, kering ke,
sumer NAIKKKKKKKUdang masak ntah-tak-tau-apa...Ummi main letak itu,letak ini...dah siap...hahaha

nampak tuh..daun kari pun adaaa



last 2 days Ummi singgah isi minyak kat Pet*onas
cam biasalah...terus masuk kedai Mesra
sambil belek² barang² nak kayakan lagi tokei stesen minyak
terus nampak air Seasons nih
tak penah lak try
amik la satu
LONGAN AND RED DATES drink
bagus as milk booster nih
bila minum...rasa dia boleh tahan...sedapppp
harus beli lagi pasnie ^_^


4 comments:

  1. Kak, nak buat serkup pun ada kaitan ngan minyak masak.. hehhehe

    naik harga sebab nak tampung makcik tu beli minyak masak

    ReplyDelete
  2. Hez,
    udang tu kolestrol baik tau... ;)

    my husband guna ron95.. dia sikit pun tak heran bila cakap ron97 naik.. ekekekkkk...

    ReplyDelete
  3. Bib,

    udang tuh utk anak2 aje..sy x brp gemor hehe

    tula pasal..mostly ramai guna ron95...yg guna ron97 biasanya yg guna kete besar2 or yg rajin nk jaga enjin kasi lebey power...btw, takkan la peniaga pasar malam pakai ron97 kan?

    ReplyDelete

Our lil cutie pie

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Online Store

Pages